ALGEMEEN
Algemene voorwaarden
1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen La Quinta Essentia - Schoonheidssalon en de klant, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken van deze algemene voorwaarden.
2. Verplichtingen van het schoonheidssalon
- Het schoonheidssalon staat ervoor in dat de behandelingen die worden uitgevoerd voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap. Hierbij wordt gebruikgemaakt van degelijke materialen en producten.
- Het schoonheidssalon zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachten resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.
- Het schoonheidssalon zal de klant zoveel als redelijkerwijs mogelijk is informeren over de financiële gevolgen van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
- Het schoonheidssalon zal aan de klant vragen om de juiste informatie te verstrekken die nodig is om de behandeling naar behoren uit te kunnen voeren.
- Het schoonheidssalon voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties valt.
3. Verplichtingen van de klant
- De klant dient alle gegevens aan het schoonheidssalon te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling.
- De klant dient vooraf aan het sluiten van de overeenkomst het schoonheidssalon op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.
4. Betaling
- Het schoonheidssalon vermeldt de prijzen van alle behandelingen en producten zichtbaar op de website en in het salon.
- De vermelde prijzen zijn inclusief BTW.
- Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of voor zolang de voorraad strekt.
- De klant dient direct na de behandeling de betaling van de behandeling en de aankoop van eventuele producten contant te voldoen. Onder contante betaling valt ook het bijschrijven van het verschuldigde bedrag op de rekening van het schoonheidssalon op het tijdstip van de aankoop via een erkende vorm van elektronisch betalen.
5. Annuleringsvoorwaarden
- De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 24 uur vooraf aan de afspraak.
- Wanneer de klant de afspraak niet 24 uur voor de afspraak annuleert, mag het schoonheidssalon het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.
- Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, zal de afspraak geannuleerd worden en wordt deze opnieuw ingepland.
6. Garantievoorwaarden
- Het schoonheidssalon biedt de klant 7 dagen garantie op de behandeling en/of producten.
- Deze garantie geldt niet, wanneer: A. De klant andere producten heeft gebruikt, dan die door het schoonheidssalon zijn aanbevolen. B. De klant de adviezen over de nazorg van de behandeling niet heeft opgevolgd. C. De klant de producten niet volgens het advies van het schoonheidssalon heeft gebruikt. D. De klant de aanbevolen producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
7. Klachtenafhandeling
- Heeft de klant een klacht over de behandeling of een product, dan dient deze zo spoedig mogelijk, maar minimaal binnen 5 werkdagen na ontdekking, schriftelijk per e-mail en via de telefoon gemeld te worden bij het schoonheidssalon.
- Het schoonheidssalon moet binnen 5 werkdagen een passend antwoord geven op de klacht.
- Is een klacht gegrond, dan zal het schoonheidssalon de behandeling opnieuw uitvoeren.
8. Beschadiging & diefstal
- Wanneer de klant meubilair, apparatuur of producten in het schoonheidssalon beschadigt, dan heeft het schoonheidssalon het recht om een schadevergoeding van de klant te eisen.
- Diefstal wordt door het schoonheidssalon altijd direct bij de politie gemeld.
9. Behoorlijk gedrag
De klant dient zich in het schoonheidssalon te gedragen volgens de algemene aanvaardbare normen. Wanneer de klant ook na meerdere waarschuwingen ongehoord gedrag blijft vertonen, heeft het schoonheidssalon het recht om de klant zonder opgaaf van reden de toegang tot het schoonheidssalon te weigeren.
10. Recht
- Op elke overeenkomst tussen Esthétique Delphine en de klant is het Belgische recht van toepassing.
- De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van La Quinta Essentia zijnde www.laquintaessentia.be.
- In geval van uitleg van de inhoud en string van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
Privacy Statement - La Quinta Essentia - Schoonheidssalon
La Quinta Essentia, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Contactgegevens:
Dennenweg 30B
3520 Zonhoven
info@laquintaessentia.be
www.laquintaessentia.be
https://laquintaessentia.be/
GSM 0468.27.44.56
Persoonsgegevens die wij verwerken:
La Quinta Essentia verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- Voor- en achternaam
- Geslacht
- Geboortedatum
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken via de website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd.
We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u ervan overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via info@laquintqessentia.be dan verwijderen wij deze informatie.
Met welk doel en op basis van welke grondslag La Quinta Essentia persoonsgegevens verwerkt:
La Quinta Essentia verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Het afhandelen van uw betaling.
- Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder.
- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren.
- U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten.
- Om goederen en diensten bij u af te leveren.